AYDIN DOĞUMLU ÜNLÜLER (AYDIN'LI ÜNLÜLER)

Aydın İlimiz bir çok alanda, kendilerinden söz ettiren ve örnek gösterilen hemşehrilerimizi yetiştirmiştir. Aydın'lı ünlülerimizi aydindogumluyuz.com'dan tanıtmaya devam edeceğiz.
Aşağıdaki listeye eklemek istediğiniz kişiler olur ise bizlerle paylaşmanızı dileriz...
İletişim adresimiz : aydindogumluyuz@gmail.com

Aydın Doğumlu Ünlüler (Aydın'lı Ünlüler)
Ahmet Vefik VASSAF (Söke)
Ahmet Zühtü Efendi (Çine)
Aşık Ömeri (Çine)
Atçalı Kel Mehmet Efe (Atça)
Atıf Mehmet Bey (Kuyucak)
Ayhan Kırdar (Merkez)
Celalettin Coşkun (Nazilli)
Cemil KARABABA (İncirliova)
Coşkun TAŞ (Merkez)
Demirci Mehmet Efe (Merkez)
Görkem Yeltan (Nazilli)
Fettah GÜNEY (Merkez)
Fuat Şahin ERLAÇİN (Merkez)
Gökhan KIRDAR (Merkez)
Güven ÖNÜT (Merkez)
Hacı Süleyman Efendi (Nazilli)
Hidayet Sayın (Çine)
Mahmut Esat Bozkurt (Kuşadası)
Mevlana Muslihiddin Mustafa Efendi (Nazilli)
Rıdvan DİLMEN (Nazilli)
Şükran GÜNGÖR (Çine)
Yörük Ali Efe (Merkez)




Söz Sizde
Mutlaka sizlerinde Aydın Doğumlu Ünlüler için söyleyecekleriniz vardır. Bunları bizimle paylaşırsanız memnun oluruz.

AYDIN DOĞUMLU ÜNLÜLER (AYDIN'LI ÜNLÜLER)

Aydın İlimiz bir çok alanda, kendilerinden söz ettiren ve örnek gösterilen hemşehrilerimizi yetiştirmiştir. Aydın'lı ünlülerimizi aydindogumluyuz.com'dan tanıtmaya devam edeceğiz.
Aşağıdaki listeye eklemek istediğiniz kişiler olur ise bizlerle paylaşmanızı dileriz...
İletişim adresimiz : aydindogumluyuz@gmail.com

Aydın Doğumlu Ünlüler (Aydın'lı Ünlüler)
Ahmet Vefik VASSAF (Söke)
Ahmet Zühtü Efendi (Çine)
Aşık Ömeri (Çine)
Atçalı Kel Mehmet Efe (Atça)
Atıf Mehmet Bey (Kuyucak)
Ayhan Kırdar (Merkez)
Celalettin Coşkun (Nazilli)
Cemil KARABABA (İncirliova)
Coşkun TAŞ (Merkez)
Demirci Mehmet Efe (Merkez)
Görkem Yeltan (Nazilli)
Fettah GÜNEY (Merkez)
Fuat Şahin ERLAÇİN (Merkez)
Gökhan KIRDAR (Merkez)
Güven ÖNÜT (Merkez)
Hacı Süleyman Efendi (Nazilli)
Hidayet Sayın (Çine)
Mahmut Esat Bozkurt (Kuşadası)
Mevlana Muslihiddin Mustafa Efendi (Nazilli)
Rıdvan DİLMEN (Nazilli)
Şükran GÜNGÖR (Çine)
Yörük Ali Efe (Merkez)




Söz Sizde
Mutlaka sizlerinde Aydın Doğumlu Ünlüler için söyleyecekleriniz vardır. Bunları bizimle paylaşırsanız memnun oluruz.
Aydın İlinin Halk Oyunları kültüründe yer alan Zeybek ve Efeler; Kıyafetleri kullandıkları aksesuar ve çalgılarıyla kendilerine özgüdür. Oyunlarda kararlılık, akılcılık ve heybet ön plandadır, bu yüzden Zeybek oyunlarını izlerken gururlanırız... Bilindiği üzere Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'te "Zeybek için artık Avrupalılara bizim de mükemmel bir raksımız var diyebiliriz" sözü vardır.

Erkek zeybek oyunları: Bayramlarda, kurtuluş günlerinde, düğünlerde, nişanlarda, sünnet düğünlerinde, çeşitli eğlence toplantılarında ve kutlamalarda herkesin izleyebileceği geniş mekanlarda oynanan oyunlardır. Oyunlara en az iki zurna ve bir davuldan oluşan çalgı takımı eşlik eder.

Oyunda tek zurna-davul kullanılmışsa usta oyuncular “ayağım dönmeyo” diyerek oyuna kalkmazlar. Erkek zeybek oyunlarında cura, bağlama, tambur, çoban düdüğü, dilsiz kaval, keman, klarnet, cümbüş gibi çalgılar da kullanılabilmektedir. Darbuka kadın çalgısı olarak kabul edildiğinden erkek zeybek oyunlarında kullanılmaz. Yiğitlik, mertlik, çeviklik, atılganlık, sağlam karakterlilik anlamına gelen zeybekliğin oyunları da aynı kavramlar üzerine kurulmuştur. Oyunlarda akılcılık hakimdir. Soğukkanlılık ve kararlılık vardır.

Zeybek oyunları çoğunlukla içten geldiği gibi yukarıda yansıtılan unsurları yansıtarak oynanır. Oyuncu ruhen coşmadıkça oyuna başlamaz. Oyunun güzelliği ruhundaki coşkuyla orantılıdır. Düğün ve benzeri eğlencelerde kişilerin oynama sırasını “yasakçı” denilen kişiler yönetir. Yasakçılar düğünlerde misafirlerin geliş sırasını ve oturma yerlerini göz önünde bulundurarak, oyun oynayacakların sırasını atlamaksızın sırası gelen kişinin hafifçe kolundan tutar ve oyun alanına iter. Bunu yaparken de çalgı takımına “varıyoo” diye bağırır.
Çalgı takımı oyuna kalkanın hangi oyunu oynayacağını yasakçıdan evvel öğrenmiştir. O anda baş zurna dikkat işareti olarak ilk sesleri tizden çalmaya başlar. Buna yörede “ti” denir. Davulcular tokmakları iyice kaldırarak davulları patlatacakmış gibi ritmi bozmadan indirirler. Oyuncu kuş hafifliğiyle yerinden kalkarak, oyun alanına çıkar. Ellerini toprağa sürer.Bu hareketin iki amacı vardır: Birincisi parmakların iyi şaklamasını sağlama, ikincisi ise topraktan bereket ve kuvvet alınmasıdır.

Oyuncu sonra oyun alanında bir daire çizer. Bunun anlamı ise Aydın-Merkez-Yılmazköy'lü Uzun İbrahim Efe’den öğrendiğimize göre “sınırlarını çizdiğim bu topraklar, bu yer, bu yurt benimdir. Sakın ola düşmanım bu yerlere göz dikmesin, bu topraklarda benden başkası barınamaz” şeklindedir. Gezinme süresince çalgıcılar coşmuş, oyuncu havaya girmiştir. Ağır ve kararlı figürlerle oyun başlar. Bu arada aynı coşkuya kendini kaptırmış olan izeleyenler kağıt para çıkarıp havada sallayarak davulcu çağırırlar. Davulcular ritmi bozmadan davullarını çalarken bu paraları toplamak için koşuşurlar. Alınlarına yapıştırılan paraları, baş zurnacının önündeki mendile atarlar. Oyuncu para basma işi bitene kadar oynamaya devam eder. Davullar, zurnalar ve oyuncu bütünleştiğinde coşkunun zirveye çıktığı noktalarda oyuncu nara atar ve bu coşkuyu daha da körükler. Oyunlarda ani davranış ve atılışlardan sonra gelen duruşlarda heykelleşme açık olarak görülür. Duruş, bakış ve davranışlarda cesaret, mertlik ve kendine güven vardır. Figürlerdeki sıçrayıp atamalar düşman üzerine yapılan saldırı ve baskınları, yere diz vurmalar düşmanın nasıl ezileceğini anlatır. Oyuncu tek başına oynarken iznini almadan oyuna katılmak ayıp ve saygısızlık sayılır.

Çalgıcılar her ne sebeple olursa olsun oyuncu oyunu bitirmeden susmazlar. Yörede ikili ve toplu oynanan zeybek oyunlarında açıkça bir ekip oyunu durumu vardır. Oyuna birlikte kalkılır, birlikte bitirilir. Ağır zeybek oyunları genellikle gezinmelidir. Gezinme yorucu nitelikte olan zeybek oyunlarında oyuncunun dinlenmesini soluklanmasını sağladığı gibi havaya girmesini de sağlar. Karaali Koşması, Çine İki Parmak Zeybeği, Koca Arap zeybeği, Ataköy Zeybeği gezinme başlarında veya ortalarında gezinme görülen oyunlardan bazılarıdır.

 1- Aydın Zeybeği 2- Yörük Ali Zeybeği 3- Gerali Zeybeği 4- Harmandalı Zeybeği 5- Ortaklar Zeybeği 6- Nazilli Zeybeği 7- Germencik İnova Zeybeği 8- Çine İki Parmak Zeybeği 9- Bayındır Koşması Zeybeği 10- Abdal Havası Zeybeği 11- Karaali Koşması Zeybeği 12- Soğukkuyu Zeybeği 13- Ataköy ( Damderesi) Zeybeği 14- Sabah Namazı Zeybeği 15- Kocaarap Zeybeği 16- Yağmur Yağdı 17- Kuruoğlu Zeybeği 18- Kerimoğlu Zeybeği 19- Kadıoğlu Zeybeği 20- Elifoğlu Zeybeği 21- Tahtacıoğlu Zeybeği 22- Hataboğlu (Hatipoğlu) Zeybeği 23- Sinanoğlu Zeybeği 24- Ödemiş Zeybeği 25- Muğla Zeybeği 26- Ağır Melas(Milas) Zeybeği 27- Eski Tavas Zeybeği 28- Yeni Tavas Zeybeği 29- Köroğlu Zeybeği 30- Ege Çiftetellisi (Kadın/Erkek) 31- Mevlana (Kadın/Erkek) 32- Sepetçioğlu (Kadın/Erkek)

www.aydinkulturturizm.gov.tr
Aydın İlinin Halk Oyunları kültüründe yer alan Zeybek ve Efeler; Kıyafetleri kullandıkları aksesuar ve çalgılarıyla kendilerine özgüdür. Oyunlarda kararlılık, akılcılık ve heybet ön plandadır, bu yüzden Zeybek oyunlarını izlerken gururlanırız... Bilindiği üzere Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'te "Zeybek için artık Avrupalılara bizim de mükemmel bir raksımız var diyebiliriz" sözü vardır.

Erkek zeybek oyunları: Bayramlarda, kurtuluş günlerinde, düğünlerde, nişanlarda, sünnet düğünlerinde, çeşitli eğlence toplantılarında ve kutlamalarda herkesin izleyebileceği geniş mekanlarda oynanan oyunlardır. Oyunlara en az iki zurna ve bir davuldan oluşan çalgı takımı eşlik eder.

Oyunda tek zurna-davul kullanılmışsa usta oyuncular “ayağım dönmeyo” diyerek oyuna kalkmazlar. Erkek zeybek oyunlarında cura, bağlama, tambur, çoban düdüğü, dilsiz kaval, keman, klarnet, cümbüş gibi çalgılar da kullanılabilmektedir. Darbuka kadın çalgısı olarak kabul edildiğinden erkek zeybek oyunlarında kullanılmaz. Yiğitlik, mertlik, çeviklik, atılganlık, sağlam karakterlilik anlamına gelen zeybekliğin oyunları da aynı kavramlar üzerine kurulmuştur. Oyunlarda akılcılık hakimdir. Soğukkanlılık ve kararlılık vardır.

Zeybek oyunları çoğunlukla içten geldiği gibi yukarıda yansıtılan unsurları yansıtarak oynanır. Oyuncu ruhen coşmadıkça oyuna başlamaz. Oyunun güzelliği ruhundaki coşkuyla orantılıdır. Düğün ve benzeri eğlencelerde kişilerin oynama sırasını “yasakçı” denilen kişiler yönetir. Yasakçılar düğünlerde misafirlerin geliş sırasını ve oturma yerlerini göz önünde bulundurarak, oyun oynayacakların sırasını atlamaksızın sırası gelen kişinin hafifçe kolundan tutar ve oyun alanına iter. Bunu yaparken de çalgı takımına “varıyoo” diye bağırır.
Çalgı takımı oyuna kalkanın hangi oyunu oynayacağını yasakçıdan evvel öğrenmiştir. O anda baş zurna dikkat işareti olarak ilk sesleri tizden çalmaya başlar. Buna yörede “ti” denir. Davulcular tokmakları iyice kaldırarak davulları patlatacakmış gibi ritmi bozmadan indirirler. Oyuncu kuş hafifliğiyle yerinden kalkarak, oyun alanına çıkar. Ellerini toprağa sürer.Bu hareketin iki amacı vardır: Birincisi parmakların iyi şaklamasını sağlama, ikincisi ise topraktan bereket ve kuvvet alınmasıdır.

Oyuncu sonra oyun alanında bir daire çizer. Bunun anlamı ise Aydın-Merkez-Yılmazköy'lü Uzun İbrahim Efe’den öğrendiğimize göre “sınırlarını çizdiğim bu topraklar, bu yer, bu yurt benimdir. Sakın ola düşmanım bu yerlere göz dikmesin, bu topraklarda benden başkası barınamaz” şeklindedir. Gezinme süresince çalgıcılar coşmuş, oyuncu havaya girmiştir. Ağır ve kararlı figürlerle oyun başlar. Bu arada aynı coşkuya kendini kaptırmış olan izeleyenler kağıt para çıkarıp havada sallayarak davulcu çağırırlar. Davulcular ritmi bozmadan davullarını çalarken bu paraları toplamak için koşuşurlar. Alınlarına yapıştırılan paraları, baş zurnacının önündeki mendile atarlar. Oyuncu para basma işi bitene kadar oynamaya devam eder. Davullar, zurnalar ve oyuncu bütünleştiğinde coşkunun zirveye çıktığı noktalarda oyuncu nara atar ve bu coşkuyu daha da körükler. Oyunlarda ani davranış ve atılışlardan sonra gelen duruşlarda heykelleşme açık olarak görülür. Duruş, bakış ve davranışlarda cesaret, mertlik ve kendine güven vardır. Figürlerdeki sıçrayıp atamalar düşman üzerine yapılan saldırı ve baskınları, yere diz vurmalar düşmanın nasıl ezileceğini anlatır. Oyuncu tek başına oynarken iznini almadan oyuna katılmak ayıp ve saygısızlık sayılır.

Çalgıcılar her ne sebeple olursa olsun oyuncu oyunu bitirmeden susmazlar. Yörede ikili ve toplu oynanan zeybek oyunlarında açıkça bir ekip oyunu durumu vardır. Oyuna birlikte kalkılır, birlikte bitirilir. Ağır zeybek oyunları genellikle gezinmelidir. Gezinme yorucu nitelikte olan zeybek oyunlarında oyuncunun dinlenmesini soluklanmasını sağladığı gibi havaya girmesini de sağlar. Karaali Koşması, Çine İki Parmak Zeybeği, Koca Arap zeybeği, Ataköy Zeybeği gezinme başlarında veya ortalarında gezinme görülen oyunlardan bazılarıdır.

 1- Aydın Zeybeği 2- Yörük Ali Zeybeği 3- Gerali Zeybeği 4- Harmandalı Zeybeği 5- Ortaklar Zeybeği 6- Nazilli Zeybeği 7- Germencik İnova Zeybeği 8- Çine İki Parmak Zeybeği 9- Bayındır Koşması Zeybeği 10- Abdal Havası Zeybeği 11- Karaali Koşması Zeybeği 12- Soğukkuyu Zeybeği 13- Ataköy ( Damderesi) Zeybeği 14- Sabah Namazı Zeybeği 15- Kocaarap Zeybeği 16- Yağmur Yağdı 17- Kuruoğlu Zeybeği 18- Kerimoğlu Zeybeği 19- Kadıoğlu Zeybeği 20- Elifoğlu Zeybeği 21- Tahtacıoğlu Zeybeği 22- Hataboğlu (Hatipoğlu) Zeybeği 23- Sinanoğlu Zeybeği 24- Ödemiş Zeybeği 25- Muğla Zeybeği 26- Ağır Melas(Milas) Zeybeği 27- Eski Tavas Zeybeği 28- Yeni Tavas Zeybeği 29- Köroğlu Zeybeği 30- Ege Çiftetellisi (Kadın/Erkek) 31- Mevlana (Kadın/Erkek) 32- Sepetçioğlu (Kadın/Erkek)

www.aydinkulturturizm.gov.tr

AYDIN AMATÖR SÜPER LİGİ 13.HAFTA SONUÇLARI 13.HAFTA PUAN DURUMU

Aydın ili takımlarının yer aldığı Aydın Amatör Süper Ligi 13. Hafta sonuçları, 13. Hafta puan durumu ve Aydın Amatör Süper Ligi 14. Hafta maç programları"


 İlçelerinde Aydın Süper lig maçlarını izleyen Aydındoğumlu’lardan resimler ve yazılar bekliyoruz...


Aydın Amatör Süper Liginin 13. Haftasında en gollü karşılaşma Aydın Belediyespor 6 - İsabeyli Şırlanspor 1 oldu...


Aydın Amatör Süper Liginin 13. Hafta lig lideri 33 puan ile Aydın Belediyespor oldu..



Aydın Amatör Süper Liginin 14. Hafta karşılaşmaları 14:00'de başlayacaklar...



AYDIN AMATÖR SÜPER LİGİ 13.HAFTA SONUÇLARI 13.HAFTA PUAN DURUMU

Aydın ili takımlarının yer aldığı Aydın Amatör Süper Ligi 13. Hafta sonuçları, 13. Hafta puan durumu ve Aydın Amatör Süper Ligi 14. Hafta maç programları"


 İlçelerinde Aydın Süper lig maçlarını izleyen Aydındoğumlu’lardan resimler ve yazılar bekliyoruz...


Aydın Amatör Süper Liginin 13. Haftasında en gollü karşılaşma Aydın Belediyespor 6 - İsabeyli Şırlanspor 1 oldu...


Aydın Amatör Süper Liginin 13. Hafta lig lideri 33 puan ile Aydın Belediyespor oldu..



Aydın Amatör Süper Liginin 14. Hafta karşılaşmaları 14:00'de başlayacaklar...



GÖKHAN KIRDAR KİMDİR? (AYDIN DOĞUMLU ÜNLÜLER)

Aydın doğumlu prodüktör, besteci, aranjör ve solis Gökhan KIRDAR hem yurt içi hemde yurt dışı çalışmalarıyla büyük ilgi gören sanatçılarımızdan dır.

GÖKHAN KIRDAR KİMDİR?
Gökhan Kırdar 1970 yılında Aydın'da doğdu. Orta öğrenim sonrası İzmir'de, 1988'de Yıldız Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nü kazandıktan sonra da İstanbul'da yaşamaya başladı. 1994'te ilk albümü "Serseri Mayın" başta "Yerine Sevemem" adlı şarkı olmak üzere büyük ilgi topladı.


Sanatçı 1995'te "Tutunamadım" albümünü yayımladı. 1993'teki ilk film müziği çalışması olan "Gece, Melek ve Bizim Çocuklar", Kırdar'ın ikinci albümü "Tutunamadım"da yer aldı. Kırdar, 1995 yılında 9 Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzikoloji Bölümü'nü kazandı. 1997 yılında, kendi müzik şirketi Loopus'u kurdu. Türkiye'nin ilk elektronik müzik albümü ünvanını alan "Trip" albümünü, 1997'de Loopus Entertainment etiketiyle yayımladı. 1999'daki Marmara depreminden sonra, depremzede çocuklar yararına Hasbro Intertoy'la ortaklaşa hazırlanan "Furby 3Doo" projesi, Loopus Entertainment etiketiyle aynı yıl yayımlandı. Bu çalışma, konuşabilen robot bir oyuncakla eşzamanlı üretilen ilk albüm olması açısından etkileyici bir fikir olarak ilgi gördü. 1999 Ankara Film Festivali'nde En İyi Kısa Film ödülü alan "Namaste" adlı filmin müzikleri de, Kırdar'ın bu dönemde yaptığı çalışmalar arasında yer aldı. 2000 yılı içerisinde sanatçı, ilk kütüphane çalışması olan "Ethnotronix" albümünü hazırladı. Müzikotek bu albümü 14 ülkede tanıttı. Aynı çalışma 2003 yılı başında albüm olarak da yayımlandı.

Müziklerini yaptığı "Tekfur Sarayı ve İstanbul" belgeseli, 2002 İstanbul Belgesel Film Festivali'nde İzleyici Özel Ödülü'nü aldı. Aynı yıl "Aliya" belgeselinin müziklerini besteledi. Çalışma, Belgesel Yazarlar Birliği Yılın Belgeseli ödülünü kazandı. 2002 yılı içerisinde, "Fırsat/Crude" filminin müziklerini besteledi. Film başta Los Angeles Film Festivali En İyi Film ödülü olmak üzere, birçok festivalde ödül kazandı. Besteci, filmin müziklerini 2004'de "Keyf/Pleasure" albümünde bir araya getirdi. Albüm 2004 Eylül'ünde Yunanistan, Polonya ve Lübnan'da yayımlandı. Albümle aynı adı taşıyan "Keyf\Pleasure" şarkısı, EMI tarafından tüm dünyada piyasaya sürülen karma albümde de yer aldı.

2002'den bu yana "Kurtlar Vadisi" TV dizisinin müziklerini hazırlayan Kırdar, 2004'de "Kurtlar Vadisi" Vol.1 ve Vol.2 dizi soundtrack albümlerini yayımladı. 2004'de, Müzikotek aracılığıyla İngiliz Warner-Chappel müzik şirketiyle, yeni bir "library works" için anlaşma imzaladı."From Istanbul" adıyla bu kütüphane çalışması Hollywood ve tüm Dünya' daki film şirketlerine pazarlanıyor.2002'den itibaren film müziği ve televizyon projeleriyle büyük ilgi gören Kırdar, 2005 Ocak ayında, "Haziran Gecesi" dizisinin müziklerinin de yer aldığı "Yağmur" albümünü yayımladı ve bunun öncesinde sinema filmi "Anlat İstanbul"un müziklerini Kasım 2004'te tamamladı.

Sanatçı, 2 Haziran 2005'te "Yabancı Damat" dizisinin müziklerinin yer aldığı "Üstüme Basıp Geçme" albümünü yayınladı. Albüm, Türkiye, Yunanistan, Malta ve Kıbrıs başta olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de yayınlandı."Yabancı Damat" ve "Haziran Gecesi" dizilerinin Dubai' de yayina girmesi nedeniyle dizilerin albumleride bu ulkede yayinlanacak.

2004'te Lüksemburg'da düzenlenen ve birçok Türk tasarımcının işlerinin sergilendiği "Self Project"te, "Tüür" başlıklı müzik projesiyle katılımcı olarak yer aldı. Aynı proje "Tüür-Yağmur Duası" adıyla 18 Temmuz 2005'te MC-CD-DVD albüm ve video film olarak Türkiye ve tüm Avrupa ülkelerinde yayınlandı. "Tüür" projesi M.Ö. 15000' e kadar dayanan Asya Türk Müziği çalgılarının elektronik müzikle sentezlendiği ilk çalışma olarak görülüyor. Kırdar, aynı yılın ikinci yarısında "Banyo" filminin müziklerini hazırladı.

2005 yılının Aralık ayında "Yerine Sevemem Best Of Jenerik Vol.1" albümünü piyasaya sundu. Bu albüm birçok ilke imza atarak içeriğindeki visual zenginlik nedeniyle bu güne kadar yayımlanmış ilk multiformat albüm ünvanını aldı. Aynı zamanda albüm, sanatçının geçmişten günümüze yapmış olduğu TV dizisi, film jenerik müziklerini bir araya topladığı örnek bir çalışma oldu.
Ekim 2005 tarihinden itibaren müzikleri üzerinde çalıştığı "Kurtlar Vadisi-Irak" filmi, Şubat 2006'da Türkiye başta olmak üzere Avrupa ve Orta Doğu'da ve sonrasında Amerika, Latin Amerika ve Rusya'da vizyona girdi. Film, yayınlandığı ülkelerde hem içeriği hem de müzikleri ile büyük ilgi gördü. Soundtrack'te yer alan Kerkük türküsü "Altın Hızma", sanatçının müzik kariyeri içerisinde seslendirdiği ilk ve belki de son türkü çalışması.Sanatçı kendi eserleriyle birşeyler başarmanin peşinde koşuyor.

Gökhan Kırdar 2007 yılı başında Discovery Travel Channel America için, Amerikalı yönetmen Shane Reynolds tarafından hazırlanan belgesel serisi "Not Your Average Travel Guide" Türkiye belgeseline müzikleri ile katkıda bulundu.Belgesel Amerika ve Güney Amerika' da gösterime girdi.Dizi müzikleri çalışmalarını halen sürdüren müzisyen 2006-2007 yayın dönemi içinde birçok yeni dizi ile çalışmaya başladı.Ayşe Kulin'in romanlarından uyarlanan "Köprü" ve "Geniş Zamanlar"ve bir yandan da "Dede Korkut Hikayeleri" için müzik besteledi, ve aynı zamanda bu yıl gösterime giren "Kurtlar Vadisi Pusu" dizisinin de müziklerine imza attı.Sanatçı son olarak 2007'nin Haziran ayında başlayan Altın Koza Film Festivali'nde Uzun Metraj Film kategorisinde büyük jüri üyesi oldu.

14 Haziran 2007 tarihinde www.loopus.net ve www.gokhankirdar.info web adreslerinin resmi açılışını yapan sanatçı, bu geniş kapsamlı siteler sayesinde tüm eski ve yeni projeleryle ilgili bilgi ve yayınlara,kurumsal ve fan club yapılanmalarına, haber ve duyurulara ulaşabilme, birçok video ve müzik dosyalarını farklı formatlarda indirebilme, internet üzerinden dinleyebilme, izleyebilme, satın alabilme, bilgisayar ve mobil telefonlara indirebilme imkanını sunmuş oldu.

Albümler
Serseri Mayın (1994)
Tutunamadım (1995)
Trip (1997)

Seri Albümler
Ethnotronix (2000)
Tüür_Yağmur Duası (2005)

Film ve TV Film Müzikleri
Keyf (2002)
Kurtlar Vadisi Vol.1 (2004)
Kurtlar Vadisi Vol.2 (2004)
Yağmur (2005)
Üstüme Basıp Geçme (2005)
Yerine Sevemem/Best of Jenerik (2006)
Kurtlar Vadisi/Irak (2006)

Belgesel Müzikleri
Aliya (2002)
Tekfur Sarayı ve İstanbul (2002)
Not Your Average Travel Guide (2007)

Müzik Kütüphanesi Çalışmaları
Ethnotronix (2000)
From İstanbul (2003)

Diğer Albüm Projeleri
Hasretim (1994 İzel albümü)
Hazırım (1995 Candan Erçetin albümü)
Asya (1996 Asya albümü)
Gümüş (1996 Nükhet Duru albümü)
Küçük Bir Öykü (1999 İzel albümü)
Masum (1999 Asya albümü)
Nefes (2000 Ayşegül Aldinç albümü)
CNN Türk Müzikleri (2003)


GÖKHAN KIRDAR KİMDİR? (AYDIN DOĞUMLU ÜNLÜLER)

Aydın doğumlu prodüktör, besteci, aranjör ve solis Gökhan KIRDAR hem yurt içi hemde yurt dışı çalışmalarıyla büyük ilgi gören sanatçılarımızdan dır.

GÖKHAN KIRDAR KİMDİR?
Gökhan Kırdar 1970 yılında Aydın'da doğdu. Orta öğrenim sonrası İzmir'de, 1988'de Yıldız Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nü kazandıktan sonra da İstanbul'da yaşamaya başladı. 1994'te ilk albümü "Serseri Mayın" başta "Yerine Sevemem" adlı şarkı olmak üzere büyük ilgi topladı.


Sanatçı 1995'te "Tutunamadım" albümünü yayımladı. 1993'teki ilk film müziği çalışması olan "Gece, Melek ve Bizim Çocuklar", Kırdar'ın ikinci albümü "Tutunamadım"da yer aldı. Kırdar, 1995 yılında 9 Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzikoloji Bölümü'nü kazandı. 1997 yılında, kendi müzik şirketi Loopus'u kurdu. Türkiye'nin ilk elektronik müzik albümü ünvanını alan "Trip" albümünü, 1997'de Loopus Entertainment etiketiyle yayımladı. 1999'daki Marmara depreminden sonra, depremzede çocuklar yararına Hasbro Intertoy'la ortaklaşa hazırlanan "Furby 3Doo" projesi, Loopus Entertainment etiketiyle aynı yıl yayımlandı. Bu çalışma, konuşabilen robot bir oyuncakla eşzamanlı üretilen ilk albüm olması açısından etkileyici bir fikir olarak ilgi gördü. 1999 Ankara Film Festivali'nde En İyi Kısa Film ödülü alan "Namaste" adlı filmin müzikleri de, Kırdar'ın bu dönemde yaptığı çalışmalar arasında yer aldı. 2000 yılı içerisinde sanatçı, ilk kütüphane çalışması olan "Ethnotronix" albümünü hazırladı. Müzikotek bu albümü 14 ülkede tanıttı. Aynı çalışma 2003 yılı başında albüm olarak da yayımlandı.

Müziklerini yaptığı "Tekfur Sarayı ve İstanbul" belgeseli, 2002 İstanbul Belgesel Film Festivali'nde İzleyici Özel Ödülü'nü aldı. Aynı yıl "Aliya" belgeselinin müziklerini besteledi. Çalışma, Belgesel Yazarlar Birliği Yılın Belgeseli ödülünü kazandı. 2002 yılı içerisinde, "Fırsat/Crude" filminin müziklerini besteledi. Film başta Los Angeles Film Festivali En İyi Film ödülü olmak üzere, birçok festivalde ödül kazandı. Besteci, filmin müziklerini 2004'de "Keyf/Pleasure" albümünde bir araya getirdi. Albüm 2004 Eylül'ünde Yunanistan, Polonya ve Lübnan'da yayımlandı. Albümle aynı adı taşıyan "Keyf\Pleasure" şarkısı, EMI tarafından tüm dünyada piyasaya sürülen karma albümde de yer aldı.

2002'den bu yana "Kurtlar Vadisi" TV dizisinin müziklerini hazırlayan Kırdar, 2004'de "Kurtlar Vadisi" Vol.1 ve Vol.2 dizi soundtrack albümlerini yayımladı. 2004'de, Müzikotek aracılığıyla İngiliz Warner-Chappel müzik şirketiyle, yeni bir "library works" için anlaşma imzaladı."From Istanbul" adıyla bu kütüphane çalışması Hollywood ve tüm Dünya' daki film şirketlerine pazarlanıyor.2002'den itibaren film müziği ve televizyon projeleriyle büyük ilgi gören Kırdar, 2005 Ocak ayında, "Haziran Gecesi" dizisinin müziklerinin de yer aldığı "Yağmur" albümünü yayımladı ve bunun öncesinde sinema filmi "Anlat İstanbul"un müziklerini Kasım 2004'te tamamladı.

Sanatçı, 2 Haziran 2005'te "Yabancı Damat" dizisinin müziklerinin yer aldığı "Üstüme Basıp Geçme" albümünü yayınladı. Albüm, Türkiye, Yunanistan, Malta ve Kıbrıs başta olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de yayınlandı."Yabancı Damat" ve "Haziran Gecesi" dizilerinin Dubai' de yayina girmesi nedeniyle dizilerin albumleride bu ulkede yayinlanacak.

2004'te Lüksemburg'da düzenlenen ve birçok Türk tasarımcının işlerinin sergilendiği "Self Project"te, "Tüür" başlıklı müzik projesiyle katılımcı olarak yer aldı. Aynı proje "Tüür-Yağmur Duası" adıyla 18 Temmuz 2005'te MC-CD-DVD albüm ve video film olarak Türkiye ve tüm Avrupa ülkelerinde yayınlandı. "Tüür" projesi M.Ö. 15000' e kadar dayanan Asya Türk Müziği çalgılarının elektronik müzikle sentezlendiği ilk çalışma olarak görülüyor. Kırdar, aynı yılın ikinci yarısında "Banyo" filminin müziklerini hazırladı.

2005 yılının Aralık ayında "Yerine Sevemem Best Of Jenerik Vol.1" albümünü piyasaya sundu. Bu albüm birçok ilke imza atarak içeriğindeki visual zenginlik nedeniyle bu güne kadar yayımlanmış ilk multiformat albüm ünvanını aldı. Aynı zamanda albüm, sanatçının geçmişten günümüze yapmış olduğu TV dizisi, film jenerik müziklerini bir araya topladığı örnek bir çalışma oldu.
Ekim 2005 tarihinden itibaren müzikleri üzerinde çalıştığı "Kurtlar Vadisi-Irak" filmi, Şubat 2006'da Türkiye başta olmak üzere Avrupa ve Orta Doğu'da ve sonrasında Amerika, Latin Amerika ve Rusya'da vizyona girdi. Film, yayınlandığı ülkelerde hem içeriği hem de müzikleri ile büyük ilgi gördü. Soundtrack'te yer alan Kerkük türküsü "Altın Hızma", sanatçının müzik kariyeri içerisinde seslendirdiği ilk ve belki de son türkü çalışması.Sanatçı kendi eserleriyle birşeyler başarmanin peşinde koşuyor.

Gökhan Kırdar 2007 yılı başında Discovery Travel Channel America için, Amerikalı yönetmen Shane Reynolds tarafından hazırlanan belgesel serisi "Not Your Average Travel Guide" Türkiye belgeseline müzikleri ile katkıda bulundu.Belgesel Amerika ve Güney Amerika' da gösterime girdi.Dizi müzikleri çalışmalarını halen sürdüren müzisyen 2006-2007 yayın dönemi içinde birçok yeni dizi ile çalışmaya başladı.Ayşe Kulin'in romanlarından uyarlanan "Köprü" ve "Geniş Zamanlar"ve bir yandan da "Dede Korkut Hikayeleri" için müzik besteledi, ve aynı zamanda bu yıl gösterime giren "Kurtlar Vadisi Pusu" dizisinin de müziklerine imza attı.Sanatçı son olarak 2007'nin Haziran ayında başlayan Altın Koza Film Festivali'nde Uzun Metraj Film kategorisinde büyük jüri üyesi oldu.

14 Haziran 2007 tarihinde www.loopus.net ve www.gokhankirdar.info web adreslerinin resmi açılışını yapan sanatçı, bu geniş kapsamlı siteler sayesinde tüm eski ve yeni projeleryle ilgili bilgi ve yayınlara,kurumsal ve fan club yapılanmalarına, haber ve duyurulara ulaşabilme, birçok video ve müzik dosyalarını farklı formatlarda indirebilme, internet üzerinden dinleyebilme, izleyebilme, satın alabilme, bilgisayar ve mobil telefonlara indirebilme imkanını sunmuş oldu.

Albümler
Serseri Mayın (1994)
Tutunamadım (1995)
Trip (1997)

Seri Albümler
Ethnotronix (2000)
Tüür_Yağmur Duası (2005)

Film ve TV Film Müzikleri
Keyf (2002)
Kurtlar Vadisi Vol.1 (2004)
Kurtlar Vadisi Vol.2 (2004)
Yağmur (2005)
Üstüme Basıp Geçme (2005)
Yerine Sevemem/Best of Jenerik (2006)
Kurtlar Vadisi/Irak (2006)

Belgesel Müzikleri
Aliya (2002)
Tekfur Sarayı ve İstanbul (2002)
Not Your Average Travel Guide (2007)

Müzik Kütüphanesi Çalışmaları
Ethnotronix (2000)
From İstanbul (2003)

Diğer Albüm Projeleri
Hasretim (1994 İzel albümü)
Hazırım (1995 Candan Erçetin albümü)
Asya (1996 Asya albümü)
Gümüş (1996 Nükhet Duru albümü)
Küçük Bir Öykü (1999 İzel albümü)
Masum (1999 Asya albümü)
Nefes (2000 Ayşegül Aldinç albümü)
CNN Türk Müzikleri (2003)


EFE VİDEOLARI (EFELER İLE İLGLİ VİDEOLAR) ZEYBEK VİDEOSU...

AYDIN'LI 7 Yaşında da EFE 77 Yaşında da EFE... NAZİLLİ-SÖKE...


AYDIN'LI 7 Yaşında da EFE 77 Yaşında da EFE... www.aydindogumluyuz.com from aydindogumluyuz on Vimeo.